پسورد ایمن

پسورد ایمن با رعایت 10 نکته

چرا تعیین پسوردی(گذرواژه) امن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ پسورد‌ها از فعالیت‌های روزمره شما محفاظت می‌کنند. انتخاب پسوردی مناسب می‌تواند هکر‌ها را متوقف کند. همچنین اگر پسوردی مناسب را برای اکانت (حساب کاربری) خود تعیین کنید، هیچ‌گاه آن را فراموش نخواهید کرد. پس داشتن استراتژی مناسب برای این کار، آرامش خاطر شما را به دنبال خواهد داشت.

اکنون این پرسش به وجود می‌آید که هکر‌ها چگونه پسورد‌ها را هک می‌کنند؟ آنان اطلاعات اصلی داده شده را مبنای نام کاربری و پسورد قرار می‌دهند و یا از ترکیب آدرس ایمیل و پسورد دلخواه شما، عبارت تعیین شده را حدس می‌زنند. همچنین از لغت نامه‌ها و جملات متداول استفاده می‌کنند و یا فهرستی را علیه سایت هدف به کار می‌گیرند

۱۰ نکته کلیدی برای داشتن اکانتی ایمن‌تر:

۱٫ منحصر به فرد باشید  ادامه مطلب ...

فرهنگ عاشورا

فرهنگ عاشورا در سیره معصومین(ع)

معنى فرهنگ:

آداب و عادات و اندیشه‏ها و اوضاعى که گروهى در آن شرکت دارند، فرهنگ نامیده مى‏شود که از نسلى به نسل دیگر انتقال مى‏یابد. زبان و وسیله‏هاى نمادین دیگر عوامل اصلى انتقال فرهنگ است؛ در عین حال ممکن است‏بسیارى از رفتارها و عادات و رسوم تنها از طریق تجربه حاصل گردد.

اصولا هر جامعه‏اى براى خود روش و اسوه ویژه‏اى از کلیات فرهنگى و رفتارى دارد که امور ضرور انسانى مانند سازمان اجتماعى، دین، حقیقت‏جویى، ساختمان سیاسى، نحوه تفکر، مؤسسات اقتصادى و فرهنگ مادى آن را به وجود مى‏آورد.

از آغاز پیدایش بشر فرهنگ مایه تمایز هر گروه از گروه دیگر بوده است درجه پیچیدگى سازمانهاى فرهنگى یکى از ابزارهاى تشخیص جامعه‏هاى متمدن از جامعه‏هاى ابتدایى است. «فرهنگ‏» به معنى تعلیم و تربیت، نیز به کار رفته چنانچه در شعر فردوسى آمده است:

تو دادى مرا فر و فرهنگ و راى                   تو باشى به هر نیک و بد رهنماى

عاشورا کدام روز است؟

در کتابهاى لغت چنین آمده است: عاشورا با (الف مقصوره) و عاشوراء با (الف ممدوده) را روز دهم و بعضى روز نهم دانسته‏اند. زهرى گفته است جز در چند مورد، اسمى که بر وزن فاعولاء باشد شنیده نشده. (1)

از ابن‏بزرج نقل است که: «ضاروراء» به معنى «ضرا» (سختى) و «ساروراء» به معنى «سرا» (گشایش و شادمانى) و «دالولا» به معنى «دلال‏» به کار رفته است.   ادامه مطلب ...

امام حسین ( ع)

حدیث (1) امام صادق علیه ‏السلام:

اَلبَرَکَةُ مِن قَبرِ الحُسَینِ بنِ عَلىٍّ علیه ‏السلام عَشَرَةُ اَمیالٍ؛


تا ده میل اطراف قبر حسین بن على علیه‏ السلام برکت است.

بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 98، ص116، ح   ادامه مطلب ...

محرم

نهضت حسینی با شهادت جان گرفت و نهضت عظیم کربلای خونین ملت ایران تداوم همان راه است.

 ضمن آرزوی قبولی عزاداری های مخاطبان گرامی برای سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)برخی سخنان مقام معظم رهبری را در باره ماه محرم باز نشر می کند که مرورآن خالی از لطف نیست :   ادامه مطلب ...