وام خودرو یا ازدواج ،کدام واجب‌تر بود؟!

مهم‌ترین چالش اقتصادی دولت در هفته گذشته مربوط به پرداخت وام 25 میلیون تومانی خرید خودروهای داخلی بود که دستمایه تحلیل‌ها و نقدهای جدی کارشناسان اقتصادی و اجتماعی قرار گرفت.
 از یک سو لیست طویل خلف وعده‌های دولت در پرداخت این وام، از تعداد انگشتان یک دست فراتر رفت. دوره بازپرداخت تسهیلات فوق که ابتدا قرار بود 7 ساله باشد ولی 4 ساله شد، تضمین مورد نیاز برای ثبت‌نام به ارائه چک محدود شد، سود بازپرداخت اعلام شده 16 درصد بود ولی با احتساب سود مرکب، بیش از این رقم برآورد می‌شود، همچنین معافیت مالیاتی که بعدا ذیل عنوان مالیات بر ارزش افزوده در این طرح گنجانده شد از جمله بدقولی‌هایی بود که از سوی مجریان این طرح به مردم تحمیل شد. در پایان هم در حالی که قرار بود سقف تعداد ثبت‌نام‌ها نامحدود و زمان ثبت‌نام 6 ماهه باشد، نام‌نویسی تنها با گذشت 6 روز در سقف 110 هزار دستگاه متوقف شد.  ادامه مطلب ...

کوچ وحشت از غرب آسیا به قلب اروپا

ادامه حضور داعش در خیابان‌های پاریس، نفس فرانسوی‌ها را در سینه حبس کرد و اروپا را به وحشت انداخت.در حالی که سوریه و عراق به کمک متحدان خود، آخرین مواضع و سنگرهای داعش را در هم می‌کوبند، حملات تروریستی در اروپا تازه در حال اوج گرفتن است. مردم فرانسه که به کمک رسانه‌ها و اظهارات دلگرم کننده مسئولان می‌خواستند حملات تروریستی جمعه شب پاریس را فراموش و از آن عبور کنند، تبادل آتش‌ میان افراد مسلح داعش و نیروهای امنیتی، بار دیگر آنها  را شوکه کرد. مردم فرانسه و اروپا اکنون ترس و وحشتی را تجربه می‌کنند که سال‌ها مردم  سوریه و عراق با آن زندگی کرده و می‌کنند و البته با ضربات خردکننده‌ای که الان داعش در این دو کشور متحمل می‌شود، به نظر می‌رسد که روزهای آرامش سوری‌ها و عراقی‌ها در حال فرا رسیدن است. 
ادامه مطلب ...

سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رؤسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی:


لزوم نقش آفرینی دانشگاهها در ایجاد تمدن نوین اسلامی/ باید به جوانان مؤمن و انقلابی در دانشگاهها میدان بدهید/ برخی کار فرهنگی را با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته‌اند/ علت لغزش بسیاری افراد در فتنه ۸۸ نداشتن بصیرت بود (۱۳۹۴/۰۸/۲۰ - ۱۴:۲۸)  
ادامه مطلب ...

سخنان مقام معظم رهبری در دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان:

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان:
مبارزه با استکبار برخوردار از پشتوانه عمیق عقلانی و تجربی است/ برخی با بزک‌کردن چهره امریکا فرصت خنجر زدن برای او ایجاد می‌کنند/ پیشرفت و قدرت ملت موجب روی آوردن دشمنان به مذاکرات هسته‌ای شد/غفلت از دشمن اصلی و پرداختن به منازعات درونی خطایی بزرگ است(۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۱۳:۳۴) 
ادامه مطلب ...

شهید بابایی

 


بخشهایی از سخنان مقام معظم رهبری در مورخه 7/11/1380 در دیدار با خانواده شهید بابایی

شهید بابایی اوایل انقلاب در نیروی هوایی ستوان یک بود. در فاصله‏ سه سال، درجه‏ سرهنگی گرفت و فرمانده‏ی آن پایگاه در اصفهان شد؛ یعنی از ستوان یکی به سرهنگ تمامی ارتقا یافت. آن زمان هم سرهنگی درجه‏ بالایی بود؛ یعنی بالاتر از سرهنگ، نداشتیم… فقط دو درجه‏ سرتیپی در ارتش بود: فلّاحی، که پیش از انقلاب به درجه‏ی سرتیپی رسیده بود و ظهیرنژاد که به دلیلی، در اوایل جنگ به او درجه‏ی سرتیپی اعطا شد. سایر افسران، سرهنگ بودند؛ اما شهید بابایی با نصب درجه 

ادامه مطلب ...