دستمال کاغذی با طعم نئشگی!


 مخدرها هر روز با اسامی جدید به بازار می‌آیند تا بازار مخدرها همچنان رونق خود را حفظ کند. به تازگی نیز نام مخدری به نام «دستمال» سر زبان‌ افتاده است که 80 برابر قوی‎تر از حشیش است!
واقعیت این است که الگوی مصرف مواد مخدر در دنیا بیشتر به سمت مواد روانگردان رفته است و مواد بیشتر در قالب قرص، اسپری و اخیرا دستمال عرضه می‎شوند.
تاکنون بیش از 700 نوع از مخدرها در دنیا شناسایی شده‎اند. این مواد بیشتر در قالب قرص، شربت یا مواد گیاهی عرضه می‏شوند و ممکن است هر روز به یک شکل در بیایند.برخی کارشناسان معتقدند مواد مخدر جدید وجود خارجی ندارند و نام‎های جدید شگرد مافیای مواد مخدر است که با تغییر نام مواد مخدر سعی در ایجاد بازارهای جدید برای خود دارد.
به گفته یک کارشناس مواد مخدر، زمانی که یک ماده صنعتی با اسم و نشان جدید وارد بازار می‌شود، آن دسته از جوانانی که در اینگونه موارد کنجکاو هستند به هر طریق به دنبال کسب اطلاع از ویژگی‌های ماده جدید می‌روند، غافل از اینکه این ماده در پوشش اسم و نشان جدید همان مواد مخدر صنعتی است که درصد بالایی از آن را اسید تشکیل داده است.
در واقع قاچاقچیان مواد مخدر برای کسب سود بیشتر تلاش می‎کنند بازارهای تازه‎ای برای خود راه بیندازند به همین دلیل دست به تغییر نام مواد مخدر می‎زنند. برای نمونه وقتی مصرف‌کنندگان مواد مخدر از تاثیرات مخرب هروئین مطلع شدند، چنین شگردی را به‌کار گرفتند و به همین دلیل قاچاقچیان مواد مخدر برای سود بیشتر هروئین فشرده را به نام کراک روانه بازار کردند.  
به باور کارشناسان به دلیل وجود اسید بالا در مخدرهای جدید، آسیب‌های روحی و روانی بسیار بیشتری متوجه فرد معتاد است و بسط و گسترش مصرف این مواد باعث ایجاد اختلال روانی مزمن در فرد می‌شود.
البته مصرف مواد محرکی با نام‌های جدید «افلاطون، آجر، ‌جرس، موی سرخ پوست و نیلوفرانه» در برخی محافل شبانه و در بین جوانان حکایت دارد. این مواد همگی در گروه مواد مخدر صنعتی تعریف می‌شوند و در لابراتوارهای زیرزمینی و در اصطلاح «آشپزخانه‌ها صنعتی» تولید می‌شوند.
در این لابراتوارها ماده اصلی موادمخدر صنعتی که همان اسید خطرناک است، به صورت مخفیانه وارد می‌شود و افرادی که در اصطلاح به آنها دکتر! گفته می‌شود، با ترکیب اسید و موادی همچون، هروئین، تریاک و حتی کوکائین و بسته‌بندی این مواد در ‌اشکال مختلف، آنها را به نام «افلاطون و آجر» وارد بازار می‌کنند.
«السیمن» دستمال مخدر مورد علاقه دختران!
به گفته سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر آن چیزی که در قالب دستمال مرطوب آمده است، ورقه‌های کاغذی است که مانند حشیش آن را با سیگار مصرف می‌کنند.
اما به باور رضا محمدی کارشناس حوزه موادمخدر، این دستمال‌های مرطوب حاوی نوعی مواد مخدر و محرک صنعتی است که از راه تماس با پوست به بدن هم اعتیادآور است و ‌متأسفانه استفاده از این نوع دستمال‌ها به دلیل تزئینی بودن و زیبایی در بین دختران جوان و دانشجو رواج بیشتری دارد. این ماده مخدر باعث تحریک قوای جنسی و توهم کاذب می‌شود.
واقعیت این است که اثرات دستمال مرطوب شبیه ماری‌جواناست، اما بسیار شدیدتر و قوی‌تر است. این ماده بین ۲۰ تا ۸۰ برابر حشیش قوی‌تر است به همین علت اثرات و توهم‎زایی که ایجاد می‌کند چندین برابر حشیش است. متاسفانه وقتی این ماده مصرف شود بعد از یک مدت تغییرات اساسی روی مغز ایجاد می‎کند با توجه به همین قوت و قدرت بسیار بالاست که تخریب بسیار وسیع است و در مدت کوتاه‌تری نسبت به مواد سنتی افراد را به سمت و سوی از دست دادن همه مهارت‎ها و حتی مرگ پیش می‌برد. کارشناسان معتقدند هرچند این مخدر در حال حاضر به شکل دستمال مرطوب است، ولی احتمال اینکه در آینده در قالب عطر یا بخور در پارتی‌ها و مهمانی‌ها عرضه شود وجود دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.