با توجه به تأثیر فراوانی که ساختار آموزشی هر کشور در
شکلگیری فرهنگ و باورهای مذهبی نسل آینده دارد، بدیهی است، مجموعه نهادهای
فرهنگی از جمله نظام آموزشوپرورش کشور به عنوان اصلیترین متولی تعلیم و
تربیت کودکان و نوجوانان، همواره در معرض تعرض و تهاجم فرهنگی شبکهها و
مراکز ضدفرهنگی دشمن قرار داشته و دارد و قطعاً یکی از مصادیق این تعرض و
تهاجم فرهنگی به نظام آموزشی را میتوان مباحث مربوط به سند ۲۰۳۰ دانست که
البته با هشیاری رهبر معظم انقلاب و برخی اندیشمندان انقلابی، این توطئه
خنثی شد. لکن خنثیسازی پروژههایی از این دست، نهتنها فرآیندی
تکمرحلهای نبوده، بلکه مهمتر از شناسایی و خنثیسازی اولیه، انجام
مراقبت دامنهدار و مداوم است که ساختار آموزشی را از شر اسنادی مانند ۲۰۳۰
مصون نگاه میدارد.